ETM (Electronický Testovací Modul)

28. dubna 2016 v 12:08
EBS brzdový systém garantuje optimální brzdění při jakýchkoliv podmínkách, takto dosahovat efektivnější brzdění podle zatížení, adheze a rychlosti. Mimo to, tyto systémy jsou schopny reagovat aktivováním brzdového systému dokonce dříve, než řidič stlačí brzdový pedál, pokud je detekováno nějaké nebezpečí překážky na cestě.



Opravárenské práce na těchto systémech, které se používají u nákladních vozidel jsou stále složitější. Proto je proškolování mechaniků a vlastnictví diagnostického zařízení pro detekci závad, které pracuje snadno a rychle, velmi důležité.

Někdy fakt, že nemáte takové zařízení může vést k výměnám dílů, které nejsou nutné. Také dochází ke zvyšování zbytečných nákladl na opravy a to jak v cenách dílů, tak i smaozřejně zvášených hodinových a pracovních nákladů.


Jaltest pomáhá profesionálům v tomto sektoru se svým inovovaným zařízením ETM (Electronickým Testovacím Modulem), pro diagnostikování součástí těchto systémů:
  • Jednokanálové brzdové modulátory
  • Dvoukanálové brzdové modulátory
  • Moduly ovládání přísvěsů
  • Senzory opotřebení brzdových desek
  • Senzory rychlosti kol

ETM



S ETM je možné diagnostikovat tyto komponenty, posané výše, bez nutnosti je odmotovat z vozidla a bez nutnosti provádět diagnostiku přes řídící jednotku EBS, apřesto můžeme určit chybu, která se vztahuje k řídcí jednotce, elektrické instalaci nebo dalším periferním částem systému.


Kontrola dvoukanálového brzdového modulu z Renaultu Premium DXI




S ETM je možné kotrolovat reálné podmínky brzdového systému EBS a s jistotou zjistit, zda je modulátor šaptný; také je možné kontrolovat sezory opotřebení brzd a senzory kol za použití specifických kabelů pro každý senzor. Takto se sníží náklady na opravy, protože budou vyměněny pouze vadné součástky.


Základní spojovací diagram
s ETM a přívodem tlakového vzduchu také dostaneme "testovací stolici" a můžeme testovat modulátory a ujistit se, že pracují správně i mimo vozidla, tedy přd tím, než ne budeme instalovat na vozidlo.


Knotrola douvkanálového EBS moduátoru mimo vozidlo za použití ETM


Závěrem chci říci, že s Jaltestem bude servis více důveryhodný a ušetří peníze při opravách brzdových systémů EBS.


Damián Muñoz

Oddělení technické podpory
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama