AdBlue Systémy

11. ledna 2016 v 9:59
Stndarty pro ochranu ovzduší se stále zpřísňují. Nákladní vozidla musí tyto stnadarty splňovat a proto instalují dobře známé "Systému ochrany ovzduší ".

Tento článek popisuje jeden z nejznámějších systémů, SCR (Selected Catalytic Reduction), který byl poprvé použit u nákladních vozidel s normou Euro 4, platnou od 1. Října 2006. Tento systém se stále používán mnhoha výrobci pro splnění normy Euro 6, která je v platnosti od roku 2014.


Tento systém je založen na přidávání AdBlue k výfukovým plynům. AdBlue je kapalina vyrobená ze směsi vody a močoviny, které se vstřikuje, ve velmi malém množství, do výfukových plynů před tím, než vstupují do katalyzátoru, kde se redukují částice NOx (nitrogen oxides) uvolňované do atmosféry.

Je nutné udržovat tyto systémy v perfektním stavu, protože mlže dojít k jejich zničení, pokud je zanedbaná udržba, částečně i v zimě, když teploty klesnou velmi nízko.

Důvodem možné špatné činnosti tšchto systémů v tuhé zimě je velký obsah vody v AdBlue, ta může snadno zmrznout v potrubí a vstřikovačích, pokud okruh není udržován v čistotě a kapalina nemůže správně cirkulovat..

AdBlue, vlastnosti a složení
  • Bod mrznutí -11ºC
  • Bot varu 40ºC
  • 68% vody
  • 32% močoviny
Pro zajištění správné činnosti takového systému je nutné používat AdBlue v kvalitě určené normou ISO standard 22241-1 a provádět pravidelný servis údržby a to nejméně jednou ročně, lépe všask častěji. Údržba představuje hlavně výměnu hlavního filtru a vyčistění předfiltru a vstřikovače.

Hlavní součásti
Úprava výfukových plynů SCR je technologie obsahující jednoduchý systém s málo součástmi: AdBlue nádrž (1), Jednotka čerpadla (2), Dávkovací jednotka (3), Tlumič (4) a SCR katalyzátor (5).
Obrázek hlavního filtru a předfiltru u Denox 2


Předfiltr na přívodu AdBlue v modulu


Hlavní filtr AdBlue modulu

Po provedení servisu údržby je nutné zkontrolovat, zda systém pracuje správně. Proto potřebujete JALTEST diagnostické zařízení. Toto zařízení usnadňuje různé aktivace pro kontrolu správné činosti systému, mimoto je možné provádět nutné kalibrace v případě výměny jedné nebo více součástek.

Tyto aktivace jsou:
  • Diagnostika
  • Test zvýšení/snížení tlaku AdBlue, pro kontrolu správné činnosti čerpadla.
  • Vypuštění okruhu AdBlue
  • Maximální dodávka/měření čerpadla v měřeném množství pro kontrolu, zda systém vstřikuje správné množství AdBlue.
  • Kalibrace modulu AdBlue. Tato kalibrace je nutná při výměně dávkovacího modulu.

Dávkovací modul Denox 2


Damián Muñoz
Oddělení technické podpory
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama